Takkan melayu hilang di dunia ?

Lawak bile aku dengar ayat nie.


Aku tgk sekarang melayu pon dah tak macam melayu dah. Hah. Mane pergi adat kite ? Mane pergi adab kite ? Aku rase dah hampir nak pupus dah melayu ni. Tak ke korung bersependapat dengan aku ? Mahal sangat ke satu ucapan Terima Kasih ? Korung mati pakai kain kapan warna putih gak, masok dalam kubur yang sama gak. Tak perlulah nak pikirkan darjat. Kita ni sama sahaja.


Tengok ? Tak ke manis kalau lelaki memakai pakaian seperti begini ? Even artis FAMOUS boleh pakai seperti begini dan tak mengadu panas pon dan siap bersampin lagi. Korung bangga2 kan artis yang terkenal. Kalau manusia biasa pakai baju melayu pergi ke pavillion korung pandang orang tuh macam hina sangat! Sedangkan kau pakai baju tak cukup kain. Padehal korung punye kaum ! Hebat sangat ke Fashion Police ? Awful Truth ? Ahh bodoh. Kau suke pakai vintage salah kau suke pakai dress salah. Yang diorang pakai baju riben besa nak mampos seluar macam tak pakai seluar. Ni yang kau bangga kan ??

Okay korung kenal ANA RAFALI kan ?


Okay, aku pelik lah. Dia ni ha suka pakai baju kurung pon korung nak komen ? Biarlah kan dia, sebab dia dah suka ! At least ada jugak manusia yang suka pakai baju kurung kat dunia ni. Lepas je korung semua komen pelbagai ragam kat dia, korung tengok pakaian die ? Sedikit demi sedikit hilang pakaian die. Idioms. Korung nak mengutuk die korung sedar tak diri korung tuh macam mane ?

Pikir lah nak cakap apa2 pon korung pikir dulu, THINK BEFORE YOU ACT.



thanks for reading

No comments:

Post a Comment